2009. június 26., péntek

Özönvíz szárazon

Minden napra egy mese.
Csakhogy ez a mese nem mese.

Én, mint végzett környezetmérnök, abból is katasztrófavédelemre szakosodva, kitűnő diplomával és évfolyamelsőként a Szent István Egyetemen, szóval én mondom, Lópici Gáspár, hogy amit mostanában élünk meg, azt nyugodtan meg lehet szokni, mert állandósulni fog.

A globális felmelegedés egyik ismérve az extrém időjárás. Amiket pedig tegnapelőtt, tegnap és ma láttunk, azt úgy hívják szakmai berkekben, hogy flashflood, magyarul: villámárvíz. Amikor gyorsan jön, gyorsan megy és nagy kárt okoz.

Van rá logikus magyarázat, akit érdekel, olvasgasson utána.
Az én magyarázatom az, hogy a föld gyógyítja magát. Ha kell, kiírtja az élősködőket, minket.

És nem kapunk észbe. Nem vesszük tudomásul, hogy mi magunk okozzuk magunknak az egészet. Azzal, hogy oda is kocsival megyünk, ahová a király is gyalog jár.

Nem kell drasztikusan. Először csak hetente egyszer, aztán hetente kétszer, aztán hetente háromszor, aztán hetente négyszer, aztán hetente ötször. Mármint a munkába bringával menni.
Tömegközlekedés? Az is jó, de az is szennyez.

Szóval: ébresztő!

Íme, ha sikerül, beszúrom a videót, amit ma készítettem. Én ma kocsival voltam, mert muszáj volt. A héten ez volt az egyetlen alkalom...

A videó:

http://qik.com/video/1984090

No comment!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése